Lépjen kapcsolatba velünk

Telefon

Magyarország

+36 70422 45 88 | +36 1999 67 23

Kapcsolatfelvételi űrlap

Örömmel várjuk kérdéseit.

> Kapcsolat

Hans Peter Troxler

Horst Salzle

Martin Trausner - Productmanager

«A KVT-Fastening zárkomponenseket szállít új “intelligens Paketbox plus’’ megoldásokhoz az Ernst Schweizer AG részére»

«„KIS ALKATRÉSZEK NAGY HATÁSSAL!” A KVT-Fastening optimalizálja a C-alkatrészek menedzselését a BVS Blechtechnik GmbH-nál»

«Így rögzítenek a világbajnokok»

Ügyfélkörnyezet

A Hedingenben székelő Ernst Schweizer AG, Metallbau a svájci építőiparban hagyományokban gazdag önálló családi vállalkozásnak számít. Az üzleti tevékenység a homlokzatokra, fa/fém rendszerekre, ablakokra és postaládákra, valamint napenergia rendszerekre koncentrálódik. Az egyik legújabb fejlesztés az intelligens Paketbox plus (csomagbox) rendszert valósította meg. Ez egy egységben kombinálja a postaládákat, csomagboxokat és az információs terminált. Szállítási szolgáltatók és magánszemélyek az áruküldeményeket ideiglenesen egy Pin kóddal védett hozzáférés által közvetlenül az ajtó előtt tarthatják és tárolhatják.

Projektkövetelmények & projektcélok

A Paketbox plus kifejlesztése egy sor kihívás elé állította az Ernst Schweizer AG-t, különösen a záregység esetén: Dizájnból adódó előírásokból kifolyólag ezt például alapvetően fogantyúk nélkül kellett megtervezni. Ezért csak is egy elektromechanikus zár jöhetett számításba kiegészítő kilökő funkcióval, csekély áramfogyasztással, valamint – a szabadban való felállítás miatt – annak biztosításával, hogy -30-tól +70 fok hőmérsékletig ellenálló. Ezenfelül határokon belül kellett tartani a záregységek gyártás közbeni szerelési és rögzítési ráfordítását.

Megvalósítás

Rövid piackutatás után az Ernst Schweizer AG rátalált a Southco gyártó cégre, és felvette a kapcsolatot a KVT-Fastening svájci főképviseletével. Szoros együttműködésben kiértékelték az alkalmasságot. Gyorsan megállapítást nyert, hogy a KVT-Fastening által forgalmazott Southco zárak közül az egyik a legközelebb áll a Schweizer ideális elképzeléseihez. Az évek óta fönnálló jó üzleti kapcsolatok alapján a feladat nagyon gyors megvalósításra talált.

Projekteredmény

A KVT-Fastening minden tekintetben részt vett a Paketbox plus fejlesztésében és professzionálisan támogatta az Ernst Schweizer AG-t. A kiválasztott záregység működésében és méreteiben is ideálisan illeszkedik. A súrlódásmentes együttműködésnek köszönhetően az Ernst Schweizer AG közben már meg is valósíthatta az első “intelligens Paketbox plus“ megrendeléseket, és néhány megrendelt berendezést már telepített is. 

Ügyfél haszna/információ:

  • Professzionális támogatás a termékkiválasztásakor
  • Megoldásorientált, gyakorlatias eljárás
  • Gyors fejlesztés és piacérettség
  • Hosszú évek tapasztalata az ügyfélre szabott megoldások fejlesztésében

Képek

Ügyfélkörnyezet

A böblingeni székhelyű BVS Blechtechnik GmbH Németország egyik vezető lemezfeldolgozó vállalata. Finomlemezből készült elemek kifejlesztésén és gyártásán kívül, valamint szerkezeti egységek és elektronikus alkotóelemek szerelése mellett a BVS megrendelésre végkészülékek gyártását is vállalja. A gyártott termékek kereken 65 százalékánál olyan kötőelemek kerülnek alkalmazásra, mint a bepréselhető rögzítőelemek, vakszegecsek, vakanyák, zsanérok vagy fogantyúk.

Projektkövetelmények & projektcélok

A BVS-nél összesen 200 különböző kötőelem kerül beépítésre. Ennek megfelelően nagy volt már az igény a vállalatnál a C-alkatrész menedzselés automatizálására. Mert eddig hetente néha 50 tételből álló megrendelés is lett kézzel összeállítva, és a szállítás beérkezése után kézzel került továbbfeldolgozásra az árubevételezésnél. Ennek az igen munkaigényes C-alkatrészmenedzselésnek a helyére akart a vállalat egy jövőorientált, automatizált megoldást beépíteni saját gyártási folyamataiba – a megrendeléstől az áru beérkezéséig. A követelmények: alacsonyabb kezelési ráfordítás, időmegtakarítás a feldolgozásban, valamint magas ellátási biztonság. Mert eddig egyetlen komponens hiánya jelentősen befolyásolta a termelést, sőt legrosszabb esetben még termelésleálláshoz is vezethetett.

Megvalósítás

Megfelelő és rövid távon megvalósítható megoldások utáni keresésének eredményeként a BVS rátalált évek óta együttműködő partnerére a KVT-Fasteningre: a Bossard teljesen automatikus SmartBin rendszere pontosan megfelelt a BVS követelményprofiljának. A rendszer bevezetése 2014-ben történt.

Projekteredmény

A SmartBin bevezetésével a BVS-nél jelentősen csökkent munkaráfordítás a megrendelésnél és az árubeérkezésnél. Ahol eddig egy BVS munkatársnő hetente két teljes napot csak a feldolgozandó egység előkészítésével, nagyságának összeállításával és a tökéletes megrendelési időpont megállapításával volt elfoglalva, most a megrendelések csak akkor kerülnek automatikusan kioldásra, ha a meglévő készlet egy előre meghatározott mennyiség alá csökken. Ezt az értéket a SmartBin-be szerelt mérleg állapítja meg. Az árubeérkezés ezenfelül abból is profitál, hogy a szállítólevelek már elektronikus úton készülnek. Ezáltal egy egész délelőttnyi munka szabadul fel, mert az egyes csomagokat már nem kézzel kell feldolgozni, hanem közvetlenül a megfelelő áttekinthető tárolódobozokba kerülnek szortírozva. 

Ügyfél haszna/információ:

  • Csökkentett ráfordítás a megrendelésnél és árutárolásnál
  • A tényleges állomány felismerése
  • Automatizált utánrendelés véd a termeléskieséstől

Képek

Ügyfélkörnyezet

A Gráci Műszaki Egyetemen (TU) elektromos járműveket fejleszt és épít a többszörösen kitüntetett TERA nevű diákcsapat. 2009-ben a Team Eco-Racing Austria néven alapították, amit 2012-ben TERA TU Graz névre átneveztek. A diákcsapat azóta megépítette a „Fennek“ (sivatagi róka) és „Panther“ nevű elektromos járműveket. A Fennek világrekordot ért el a Lausitz Ringen 2011-ben a Shell Eco-Marathonon a Prototype Battery Electric kategóriában. 2014-ben az egyszemélyes jármű egyetlen kilowattóra teljesítménnyel 1091,6 kilométert tett meg. Az IBEX nevű legújabb alkotásával a csapat 2016-ban először fejlesztett ki közúti forgalomra engedélyezett járművet.

Projektkövetelmények & projektcélok

Az IBEX E-mobilnak 400 kg-os (akkumulátorok nélküli) önsúllyal kellett, 250 km-es hatósugárral és 130 km/h maximális sebességgel a 370 kilométeres versenypályán indulnia. Ahhoz, hogy ilyen könnyű járművet vihessen a csapat az utcára, a szénszállal erősített műanyag (CFK) mellett döntöttek: ebből az anyagból készült az önhordó karosszéria (monocoque), amely éppen,s hogy 65 kg könnyű. Erre kell felszerelni a két vezetőülést, a biztonsági öveket valamint a tűzoltó készülék tartószerkezetét. A szénszálas karosszériahéj minden megmunkálása viszont egy potenciális törési pontot jelent és gyengíti a szilárdságot és a merevséget, ami pedig a vezető biztonságát veszélyezteti. Ezt minden áron meg kellett akadályozni.

Megvalósítás

A CFK alvázhoz terhelhető csavarozási lehetőségekre volt szükség. A TERA TU Graz ezért a kötéstechnológia specialistájához, a KVT-Fasteninghez fordult, amellyel immár három éve partneri viszonyban állnak. A kötéstechnológia specialista már a Shell Eco-Marathon 2011-es és 2014-es energiahatékonysági kategória világbajnokának, a Fennek E-mobilnak is szállította a megfelelő anyagot. A továbbfejlesztett IBEX-nek is segíteni tudott a KVT-Fastening technikai tudásával és tapasztalataival. Ehhez a rögzítéstechnikai specialisták behatóan foglalkoztak az IBEX különleges követelményeivel, lehetőségeket tártak fel a csapat előtt és új technológiákat fejlesztettek ki, melyek megfeleltek az közúti forgalomba állítás engedélyezésének. Ennek következtében a KVT-Fastening 200 Keenserts menetbetétet, 100 vakanyát és 100 bigHead rögzítőelemet bocsátott rendelkezésre szponzorálásként.

Projekteredmény

A belső térben a biztonság szempontjából fontos csatlakozási helyek létesítéséhez a bigHead rögzítőelemek közvetlenül a szénszálas szendvicspanel mátrixába kerültek beépítésre és laminálásra. Így ellenállnak a hatalmas erőknek, melyek egy ütközéskor vagy az utcán fékezéskor keletkeznek. A kiváló erőlevezetésnél bionikus elvek kaptak szerepet: minden egyes rögzítőelemet erősítő rostok vesznek körül mint a fa rostjai egy ágat, ami a törzsből nőtt ki. A laminálás után a szénszálas héj és a kötőelemek egy biztonságosan egybekötött utasfülkévé, (monocoque) keményednek ki. A karosszéria felszerelésekor az ívelt szénszálas fülkére a TERA TU Graz csapata új utakon járt. A KVT-Fastening által kifejlesztett, háromdimenziós teherelosztó elemek kerültek alkalmazásra, melyek rekord idő alatt kerültek az utasfülkére beépítésre. Az autógyártásban szabványszerű a nedves ragasztásos módszer, amelynek során egy speciális ragasztó kerül felhordásra, és az alkatrész 20-30 másodpercen belül a felületen megköt. Az IBEX-nél egy felhevített ragasztótablettát alkalmaznak, amely lehűléskor másodperceken belül fix kötést hoz létre.   

Ügyfél haszna/információ:

  • A jármű komponensek biztonságos tartása (ülések, övek, tartószerkezetek) a CFK utasfülkében
  • Professzionális támogatás speciális beépítési helyzetekben know-how és szponzorált kötőelemek formájában

Contact Icon Lépjen kapcsolatba velünk

Örömmel várjuk kérdéseit.

Az egyszerűbb böngészés biztosításához cookie-kat használunk e weboldalon. E weboldal használatával illetve „OK“-ra való kanttintással ezt elfogadja. További információkért a cookie-k működéséről és letiltásáról lásd adatvédelmi szabályzatunkat.